چشمه ی جوشان آنیه...

چشمه ی جوشان آنیه...

http://s4.picofile.com/file/8173421900/080522093944slHS.jpg 

امام باقر علیه السلام همچنین می فرماید:

((وقتی اهل جهنم داخل دوزخ شوند ملائکه عذاب با گرزهای آتشین بر سرشان زنند و به طرف قعر جهنم پرتابشان کنند؛اینان هفتاد سال فرو می روند تا به چشمه آنیه برسند،چشمه آنیه در پائین ترین نقطه جهنم است به طوری که ریشه آتش جهنم از آن چشمه است.

در این حال به اهل عذاب گویند:

ای اشقیا! نزدیک شوید و از چشمه بنوشید.

وقتی آنان اعراض کنند و ننوشند کاسه ای از آب آنیه پر کنند و به طرف اینان بیاورند که وقتی نزدیک شوند پوست صورتشان از شدت حرارت آن بریزد و وقتی بنوشند تمام اندرونشان قطعه قطعه و تکه تکه شود،بعد از آن،با گرزهای آهنین بر سرشان بکوبند.

 

و وقتی هم گرسنه می شوند به طرف درخت زقوم هدایت می شوند!که میوه هایش مثل سر شیطان است و از تلخی تلخ تر و از هر بد بویی بدبوتر است.و بعد از خوردن طعام و نوشیدن آب ،ایشان را به طرف آتش بکشند،ایشان را ببرند به ظلمات جهنم و سواحل و رودخانه هایی از آتش های شعله ور.

بعد از آن ابرهای آتشین در بالای سر اینها قرار می گیرد و بارانهایی از آتش به رویشان می بارد.سپس کرمها و سگان وحشی جهنم به اینان حمله ور می شوند و تکه پاره شان می کنند و می خورند.و این عذابها همچنان بر اهل آتش وارد است،

چون مرگی در کار نیست تا بمیرند و راحت شوند بلکه چنانچه قرآن می فرماید:

"یَاتیهِ المَوتُ مِن کُلِّ مَکانِ وَ ما هُوَ بِمَیِّتِ وَ مِن وَرائِهِ عَذابٌ غَلیظٌ"1

یعنی: (( با دیدن عذابها،هر آن احساس می کنند که دارند می میرند؛زیرا هر یک از این عذابها برای هلاکت و نابودی انسان کافی است،اما در جهنم مردنی در کار نیست؛زیرا در قیامت،قبل از ورود جهنمیان به جهنم،مرگ را به صورت یک گوسفندی در می آورند و سرش را می برند و به اهل جهنم می گویند که دیگر مرگ و مردنی در کار نیست و اینان هر آن خواهان مرگ می شوند اما همچنان زنده اند و همچنان عذابشان پابرجا و دائمی است)) (2)

 

1) ابراهیم/17.

2) بحار الانوار،ج8 ص 319؛کتاب الاختصاص،مبحث نار.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:چشمه,جوشان,عذاب,جهنم, ] [ 14:47 ] [ N ] [ ]